melaniebon.reismee.nl

New York en eerste dagen bij gastgezin

Heyy!

Iets meer dan een week geleden ben ik vanuit Schiphol vertrokken om mijn avontuur in Amerika te beginnen. De dagen ervoor was ik best zenuwachtig, maar ik had er vooral heel veel zin in. Maar eerst gingen we gelukkig nog een paar dagen naar New York. We hadden geen rechtstreekse vlucht, dus we moesten in Frankfurt nog overstappen. We zouden in Frankfurt een uurtje hebben om naar de volgende gate te gaan. Dat werd uiteindelijk maar 40 min, dus veel tijd hadden we niet. Onze begeleiders zeiden dat we heel snel moesten zijn, anders zouden we onze vlucht namelijk missen. Wat bleek was dat de gate waar we heen moesten helemaal aan het einde was. We moesten uiteindelijk rennen naar onze gate. Uiteindelijk hebben we het op tijd gehaald. Wel een pluspunt was dat een paar mensen naar premium klas waren geüpgraded, omdat ecomony klas overboekt was. Daar was ik er dus een van.     

Toen we in New Wark (New York) aankwamen en door alle controles waren geweest, gingen we eindelijk naar ons hotel. De volgende dagen moesten we er al weer vroeg uit om New York in te gaan. In die twee dagen hebben we heel veel van New York gezien, zoals Central Park, Times Square, Brooklyn Bridge, Grand Central Terminal, het vrijheidsbeeld en nog veel meer. Het was echt heel indrukwekkend en super mooi om New York in het echt mee te maken.

Op zaterdagochtend 12 Aug moest ik heel vroeg (3 uur) al weer opstaan om naar het vliegveld te gaan. We gingen met een paar andere naar het vliegveld, maar net als vele anderen moest ik uiteindelijk toch alleen vliegen. De vlucht vertrok gelukkig op tijd en ik kwam al eerder dan gepland aan in Kansas City. Ik werd heel leuk ontvangen door mijn gastgezin op het vliegveld. Verder op die dag heb ik mijn spullen uitgepakt en een beetje de omgeving gezien. Op zondag 13 Aug ben ik met mijn gastgezin mee geweest naar de kerk en daarna naar Sunday school en in de avond heb ik nog vriendinnen van mijn gastzusje ontmoet. 

Op maandag 14 Aug had ik om 7 AM mijn eerste cross country practice. Voor degene die niet weten wat cross country is, het is afstanden rennen. We zijn ongeveer met 40 meiden die cross country doen. Best veel eigenlijk, maar er zijn ongeveer 10 meiden die in het varsity team zitten, dat zijn de snelste renners. Daar hoor ik niet bij gelukkig, ze rennen namelijk super hard en wat hun doen is voor mij bijna sprinten. Op dinsdag 15 Aug heb ik nog inkopen gedaan voor school met mijn gastzusje en heb ik weer een cross country practice gehad.

Woensdag 16 Aug was dan mijn eerste schooldag al. In de dagen daarvoor heb ik mijn vakken al samengesteld die ik het hele jaar ga volgen. De vakken die ik uiteindelijk gekozen heb zijn American History, Englisch, Spanisch, Human Anatomy, Pre Calculus, Culinary foundations, Child development preschool and parenting. Voor de meeste vakken heb ik hele leuke en aardige leraren. Gelukkig had ik in de eerste dagen iemand die meeliep naar alle klassen dat ik had, want anders had ik het nooit kunnen vinden. De school is namelijk super groot en er niet voor mijn gevoel geen systeem in. Bijna elke dag heb ik alle vakken. Het schoolsysteem op deze school is heel anders dan in Nederland. Ze hebben hier maar 1 pauze van 20 min in het 5de uur dat je dan hebt op dat moment en je moet ook toestemming hebben om in de pauze uit de kantine te gaan. Daarnaast begint school hier al om 7:30 AM en eindigt om 2:23 PM. En na school heeft iedereen die aan een sport doet practice, waar ik dus cross country practice heb.

Op donderdag en vrijdag heb ik nog school gehad en practice. Vrijdagavond ben ik met mijn gastzusje nog naar een football game geweest. En op zaterdag ben ik met mijn gastouders de stad Kansas City wezen ontdekken. 

Aankomende maandag is school cancelled, omdat er dan een eclipse (zonsverduistering) is.     

Dit was mijn verhaal tot nu toe. Foto's zijn te vinden onder het kopje foto's.

Jullie horen snel weer van me

Groetjes,

Reacties

Reacties

carla

He, Melanie,
wat leuk om te lezen allemaal.Heel veel plezier.

Opa Bon

Hallo Melanie, leuk wat te horen.Fijn dat het leuk is bij je Gastouders en je gastzusje.Veel plezier nog,Opa.

Jolanda van Vuuren

Leuk hoor om je blog te lezen. Spannend hoor dit avontuur. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten want het jaar vliegt voorbij.

Fabienne stegeman

Hey melanie, gaaf om te lezen hoe het daar in amerika gaat! Ik ben al benieuwd naar de volgende blog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!