melaniebon.reismee.nl

Mijn eerste cross country races en een Amerikaanse bruiloft

Hey!

Het is al weer een tijdje geleden dat jullie van me gehoord hebben en in de tussentijd heb ik al veel leuke dingen mee gemaakt! En ik wil jullie daarom ook van alles vertellen.

Op maandag 20 Aug was de solar eclipse. Wat echt super gaaf was om mee te maken. De zonsverduistering zou om 1 uur in de middag zijn en daarom ben ik met mijn gastzusje naar de opa en oma van een vriendin gegaan om daar samen de zonsverduistering te kijken. Al iets voor 1 uur werd het langzamerhand steeds donkerder, wat echt heel gek was. Wij zaten niet in het gebied waar het helemaal donker zou worden, maar het was alsnog super gaaf om zoiets mee te kunnen maken.   

In de rest van de week ben ik gewoon naar school gegaan en elke dag cross country practice gehad. En op elke woensdag hebben we nu in plaats van practice na school practice voor school om half 7. Dat is omdat we dan een late school start hebben.

Op vrijdag 25 Aug had ik gewoon school en daarna cross country. En daarna hadden we een pasta party, dat we elke vrijdag hebben voor onze wedstrijd die op zaterdag is . We eten dan met alle cross country meiden pasta en andere lekkere dingen. Op die avond was ook senior night en de eerste football game van het seizoen. Op senior night werden alle seniors die aan een bepaalde sport doen aan het publiek voorgesteld voor de football game en ze vertelde in het kort wie je was en wat je na high school wilt gaan doen. Iedere senior werd begeleid door zijn/haar ouders. Ik had hier mijn gastouders. Nadat alle seniors waren geweest begon de football game, wat echt heel leuk was om mee te maken. Vooral de spirit die in het studentenvak was. Iedereen was zo enthousiast en zaten helemaal in het spel, wat echt een hele leuke sfeer geeft.

Op zaterdag 26 Aug was mijn eerste cross country meet. Deze run was 2 miles dat is ongeveer 3,2 km. De race was al om 8 uur in de ochtend, maar dat was wel fijn want dan is het nog niet warm. In de route van de run zaten een paar heftige heuvels wat wel echt heel zwaar was, maar het is me toch gelukt. En heb er ongeveer 19 min over gedaan. Waar ik zelf best blij mee ben.   

In de week van 28 Aug tot 1 Sept was weer gewoon een schoolweek met cross country trainingen.                                                                 

Op vrijdag 1 Sept gingen we na school naar Iowa voor een bruiloft. Op vrijdagavond zijn we nog met de hele familie uiteten geweest en daarna zijn we verder gereden naar de ouders van mijn gastvader waar we het hele weekend zouden verblijven. Zaterdagochtend hebben we wat dingen bezocht in de stad waar we verbleven, we zijn bij het oude huis geweest van een oude president van Amerika die in die stad opgroeide. In de middag ben ik met mijn gastzusje en gastmoeder wezen winkelen en heb ik een homecoming dress gekocht. Op zondagochtend zijn we naar een kerk geweest en daarna zijn we nog naar het stadje geweest waar mijn gastouders beide zijn opgegroeid. Daarna moesten we ons alweer klaarmaken voor de bruiloft. Dit was mijn eerste bruiloft! En het was super gaaf om mee te maken. Vroeg op maandagochtend zijn we weer vertrokken om meer dan 6 uur terug te rijden. Ik had geen school op die dag, omdat het Labor Day was.

Op woensdag 6 Sept werd ik dan 17 jaar! Ik moest al vroeg opstaan voor een cross country practice en had de hele dag school, dus heb niet veel bijzonders gedaan, maar ik ben in de avond nog met mijn gastouders en gastzusje uiteten geweest om toch nog mijn verjaardag een beetje te vieren.

Op vrijdag 8 Sept ben ik naar een baseball game geweest met mijn gastouders en gastzusje. Het was Royals vs Twins. Het was leuk om een keer mee te maken, maar het spel was niet heel erg actief en het duurde nogal lang, maar heb toch een leuke avond gehad en was vooral leuk om zoiets te zien.

Op zaterdag 9 Sept had ik mijn eerste 5k cross country race. We moesten al heel vroeg vertrekken met een schoolbus naar de plek waar de race was. Ik hoefde pas om 11:40 te rennen. Maar in de tussentijd hebben we onze snellere meiden en jongens teams aangemoedigd. Toen was het eindelijk tijd voor mij om te rennen. Ik heb er uiteindelijk 31 min over gedaan. Een beste prestatie zeg ik zelf en dat voor de eerste keer. In de avond zijn we nog naar een buiten theater geweest waar de musical Grease was. Het was echt super leuk hoe ze de musical deden en de omgeving waar de musical was, was super mooi!

Deze week is er op school spiritweek voor homecoming waar iedereen elke dag verkleed gaat als een andere thema. Super leuk om te zien. En donderdag is homecoming parade, vrijdag is een football game en zaterdag is dan eindelijk homecoming!

Jullie horen snel meer verhalen! Ik heb ook weer foto's geüpload!

Groetjes,

Reacties

Reacties

Carla

weer super leuk om te lezen!

Opa bon.

Leuk wat van je te horen.en nog heel veel plezier groetjes Opa

Kitty

Ha Melanie,
Wat leuk om jouw verhalen te lezen!
Je maakt veel mee en wat klink je enthousiast. Leuk!
Ik ben blij voor je dat je jouw plekje gevonden hebt bij jouw "host family".
Het lijken mij heel aardige mensen.
Ik wens je nog veel plezier en geniet van de ervaringen daar.
Zet hem op met Cross Country. Wat een goede tijden zet je neer! Trots op je.
Geniet! Knuffel , Kitty

Edwin

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar.
Prima tijden op de Cross Country. Daar ma je trots op zijn. Wat zul jij straks een bereconditie hebben als je terug bent.
Veel plezier en geniet van elke nieuwe dag in "The States".

Grt Edwin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!