melaniebon.reismee.nl

Kerst in Iowa, start 2de semester en een grote verrassing!

Hi everyone!

Het is echt alweer een lange tijd geleden dat jullie van me gehoord hebben, het is dus nu wel weer eens tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn leven hier. Als ik nu terug kijk is de tijd super snel gegaan en besef ik dat ik nog maar een paar maanden hier ben. Maar ik probeer nog van alle tijd die ik hier heb te genieten, zolang het nog kan.

Thanksgiving was op 23 nov maar wij hebben het de 22ste gevierd, omdat iedereen dan thuis was en we het met iedereen konden vieren. We hadden allemaal lekkere dingen en natuurlijk het belangrijkste turkey! Op 23 nov hebben we eigenlijk nog een keer thanksgiving gevierd maar dan bij de vrienden van mijn hostfamilie. En in die avond zijn we ook nog wezen shoppen omdat het black Friday was en dat begon dus eigenlijk op donderdag avond al. Op black Friday zijn heel veel dingen veel goedkoper en dus een goede reden om te gaan shoppen. Op vrijdag zijn we ook nog gaan shoppen. Later op die avond hebben we onze kerstboom ook opgezet.

Ook al hebben ze hier in Amerika geen sinterklaas, toch heb ik het met mijn hostfamilie gevierd en dat vonden ze heel leuk. We hadden op 4 dec allemaal onze schoen gezet en omdat de honden anders alles gingen opeten hebben we onze schoen onder de kerstboom gezet. Op 5 dec hebben we in de avond alle cadeautjes opgemaakt en ze vonden vooral de chocolade letter en de pepernoten heel erg lekker!

Een paar dagen voordat we naar Iowa gingen voor kerst hebben we gingerbread houses gemaakt. Het was nog best moeilijk om het huisje te laten staan, maar het is me uiteindelijk wel gelukt. In die dagen heb ik ook nog allemaal Nederlands eten gemaakt. Ik heb oliebollen, monchou, appeltaart, tompoezen en boterkoek gemaakt. Daarnaast hebben we ook nog koekjes gemaakt bij vrienden. Op 23 dec hebben we met het hele gezin alvast kerst thuis gevierd. We hebben gezellig samen gegeten en hebben daarna rond de kerstboom gezeten en cadeautjes uitgepakt. Ik heb echt een paar hele leuke en speciale dingen gekregen, namelijk een ‘class’ ring, dat op school heel populair is en die je helemaal zelf kan ontwerpen. Ook heb ik een ornament gekregen voor in de kerstboom en het is een ’snowman’ familie met de namen van mijn hostfamilie. Ook heb ik een scratch off map gekregen waar je alle landen kan afkrassen waar je bent geweest. Verder heb ik nog meer leuke dingetjes gekregen. Ook heb ik nog kerst gevierd met vriendinnen en we zijn daarna allemaal blijven slapen.

Voor kerst zijn we naar Iowa geweest waar dus de hele familie bij elkaar kwam. Op kerstavond zijn we naar de kerk gegaan en hebben we daarna met z’n alle gegeten. Later op die avond hebben we nog spelletjes gedaan met cadeautjes. Op 1ste kerstdag hebben weer met z’n alle gegeten en spelletjes gedaan. En op 2de kerstdag zijn we weer terug gegaan naar huis.

Op oudejaarsdag ben ik met vriendinnen nog uiteten geweest en in de avond hebben we bij ons thuis met z’n alle spelletjes gespeeld en samen afgeteld tot het nieuwe jaar. En verder is iedereen blijven slapen.

Op 3 jan moest ik alweer naar school en begon het 2de semester alweer. Een paar vakken waren maar 1 semester lang dus die zijn veranderd. Ik heb nu een international foods class waar we dus allemaal dingen koken van over de hele wereld. Ook heb ik geen preschool class meer, maar nu heb ik een parenting class waar we het hebben over zwangerschap en ouders zijn. Binnenkort moet iedereen in deze klas ervaren hoe het is om in de laatste periode van de zwangerschap te zijn. We moeten dus z’n zwangerschapspak aan die dan de zwaarte heeft hoe het echt is als je zwanger zou zijn. En verder heb ik geen Spaans meer maar heb ik nu German 2.

Verder heb ik in Januari mijn laatste basketball games gehad, heb ik een paar snowdays gehad waar we niet naar school hoefde te gaan. Daarnaast heb ik ook nog met vriendinnen afgesproken en is de tijd vooral heel snel gegaan.

Op 2 feb was courtwarming. Dit jaar hoefde we geen jurk te dragen, dit jaar was het thema white out waar iedereen wit droeg. Voor de courtwarming dance was de basketball game en daarna begon de dance. Het was een gezellige avond met vriendinnen en na de dance ben ik nog bij vriendinnen blijven slapen.

Op 10 feb had ik een feestje van een vriendin, waar we bubble soccer gingen doen. Het was grappig en leuk om te doen. Het werd alleen heel warm in de bubble. Maar het was een gezellige avond.

Op Valentijnsdag ben ik met een paar vriendinnen ergens wezen eten en hebben we onze eigen beer gemaakt. Waar ze al onze initialen hebben in gedaan, dus ik heb mijn eigen initiaal en die van mijn vriendinnen in de beer, zodat onze harten altijd bij elkaar zijn. Ik vond het een super schattig idee.

En dan op 15 feb kwam ik thuis van school en ging samen met mijn hostzusje de olympische spelen kijken. Mijn hostmom zei dat ze een meeting op haar werk had, waardoor ze dus later thuis kwam, maar eigenlijk ging ze dus mijn zus ophalen van haar werk. Toen ze thuis kwam zei ze dat ze wat mee had genomen en ik kon niet geloven dat ik daar mijn zus zag staan!! Ik was zo in shock en kon niet geloven dat ze hier is gekomen voordat ze naar Chili ging. Mijn zus en mijn hostfamilie hadden dit vanaf november al gepland en ik wist nergens van. In die dagen hebben we allemaal leuke dingen gedaan. We hebben mijn school laten zien en we zijn ook nog even naar binnen geweest, daarna zijn we gaan shoppen voor prom. Ook zijn we naar snow creek gegaan, waar we gingen tubing waar je met een band van de berg afgaat. Op diezelfde dag zijn we naar de musical Lion King gegaan die op mijn school was. En verder hebben we zoveel mogelijk laten zien.

En op de dag dat ik dit schrijf heb ik een ‘snowday’, we hebben geen sneeuw maar het was wel heel glad en daarom hoefde ik niet naar school. Een goede reden om een blog te kunnen schrijven.

Op dit moment ben ik nog maar minder dan 4 maanden hier. En ik ga nog echt heel leuke dingen meemaken, zoals naar Hawaii en ik ga lacrosse spelen als spring sport, maar die verhalen horen jullie in een nieuwe blog.

Hoop dat jullie weer een tijdje op de hoogte zijn.

Groetjes

Reacties

Reacties

Trudy

Geweldig om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt!
Het klinkt ook als een ervaring om nooit meer te vergeten.
Nóg heeel veel plezier de komende maanden.
Liefs en groetjes

Carla

Wat een mooi verhaal weer! Wat een leuke verassing afgelopen weekend :)
Ga genieten van de komende maanden. De tijd vliegt!

Jolanda van Vuuren

Super leuk geschreven. Geniet er maar lekker van.

Kitty

Lieve Melanie,
Wat maak je veel mee en wat leuk om te lezen dat je zo geniet!!
Fijn dat je daar ook vriendinnen hebt gemaakt. En wat doen jullie gezellige dingen samen! Ben benieuwd na die beer met jullie initialen.
En toen kwam Stef......wij wisten het al maar mochten uiteraard niets zeggen.
Die video van jullie is een echte tranentrekker hoor. Mooi!
Leuk om foto’s samen van jullie te zien.
En wat bof je met zo’n leuke “host” familie.
Geniet nog van je laatste maanden daar want de tijd gaat zo ontzettend snel.
Veel plezier!
Liefs Kitty

Opa jan

Weer een leuk verhaal. Met een leuke verrassing je zuster op bezoek wie heeft dat gedacht.fijn dat je het zo leuk hebt.een geweldige ervaring.nog veel plezier Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!